Kamuda çalışan avukatlara 2019 Yılında Yargı Reformu Strateji Belgesinde “Kamuda görev yapan avukatların farklı statülerde çalışmaları, denetimleri, mali ve özlük hakları ile ilgili konuların yeniden düzenlenmesi gerekmekte olduğu Maaş ve özlük haklarının yetersiz olması sebebiyle kamuda avukat sayısının günden güne azalmakta olduğu ve kamu avukatların Statülerini ve özlük haklarını yeniden düzenlenerek kamuda görev yapan avukatların sorunlarını çözülmesi gerektiği hususu belirtilmiş ve bu konuda düzenleme yapılacağı hususunda Sayın Cumhurbaşkanı tarafından söz verilmiştir.”
İnsan Hakları Eylem Planının Uygulama Takviminde, “Savunmanın Güçlendirilmesi ve Avukatlık Hizmetlerinde Kalitenin Artırılması” başlığı altında, kamu avukatlarının çalışma esaslarına ve özlük haklarına yönelik iyileştirme yapılacağı, sorumlu kurumun Hazine ve Maliye Bakanlığı olduğu ve 2 yıllık süre öngörüldüğü belirtilmiştir.
Yine Dönemin Adalet Bakanı tarafından 2021 senesinde meclis kürsüsünden; “Kamu avukatlarının çalışma esaslarına ve özlük haklarına yönelik çalışma yapacağız.” ifadeleri kullanılarak kamu avukatlarına söz verilmiştir.
Yukarıda belirtilen tüm bu hususlara rağmen kamu avukatlarının mali ve özlük haklarına yönelik bir iyileştirme yapılmamıştır. Verilen sözlerin üzerinden seneler geçmiş, Yargı Reformu kapsamında 6 Yargı Paketi çıkarılmış fakat kamu avukatlarına dair hiçbir düzenleme yapılmamış Türkiye Büyük Millet Meclisinden geçerek yasalaşan 7. Yargı Paketinde de kamu avukatlarına yer verilmemiştir.
Kamu Avukatları 1943 yılından bu güne dek 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun “Avukatlık Hizmetleri Sınıfı” kapsamında, cumhuriyet savcıları gibi kamu gücünü temsil etmekte, yargı önünde yürütmenin temsilciliğini yapmakta, davalarda devleti savunup devlet yararını korumak için çalışmakta, idarenin iş ve eylemlerinin hukuka uygun olması ve kamu hizmetlerinin hukuki anlamda güvenirliğinin sağlanması için çaba sarf etmektedir.
Tüm bu sözlere karşılık bugün kamuda çalışan avukatlar adına bizlerin de bir sözü var diyoruz. 17 yıl önce hakim ve savcılarla aynı mali haklara sahip olan kamu avukatları gelinen noktada mahkeme yazı işleri müdürü, eğitim düzeyinin eşit olduğu hakim ve savcı maaşından çok daha düşük bir maaş karşılığında, yüksek mesleki sorumluluk ve ağır iş yükü altında çalışır hale gelmiştir.
Kamuda çalışan meslektaşlarımızın ana sorunu kamu avukatlarının vekili olduğu idarenin teşkilat yapısına entegre edilmesi, yeknesak bir teşkilat yapısının bulunmamasıdır. Bu sorun ancak tüm kamu avukatlarının tek çatı altında toplanması ve 2802 sayılı Hakimler ve Savcılar Kanununda olduğu gibi kendi teşkilat yasalarına sahip olmaları ile çözülebilecektir. Kamuda çalışan meslektaşlarımızın kendi teşkilat kanunları ile tek çatı altında toplanmaları kapsamlı bir mevzuat değişikliği gerektirdiğinden gelinen bu aşamada mali haklarının düzeltilmesi bir nebze olsun yaralarına merhem olacaktır.
Kamuda çalışan meslektaşlarımız imtiyaz değil itibar istemektedir. Bu sebeple öncelikle kamuda çalışan meslektaşlarımızın ek göstergeleri 5400 ek gösterge rakamında yükseltilmeli, özel hizmet tazminatı ve ek ödeme oranları artırılmalı, 659 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye 20.000 gösterge rakamı üzerinden ödenecek bir ek tazminat maddesi eklenmeli, emekli olacak meslektaşlarımızın hakları da gözetilerek 20.000 gösterge rakamı üzerinden ödenecek ek ödemenin Emekli Sandığı Kanununa eklenmeli, vekalet ücretinin tamamı Avukatlık Kanunu gereğince avukata ait olmalı ve tavan uygulamasına son verilmelidir.
Kamuda görev yapan tüm meslektaşlarımız adına ortak basın açıklaması metnine katılan Barolar olarak verilen sözlerin takipçisi olacağımızı ilan ediyoruz.
Başında serbest, işçi, işsiz, stajyer, kamuda çalışan unvanlarından hangisi olursa olsun mücadelemizin tüm avukatlar için ortak olduğunu biliyor, mesleğimizin hak ettiği saygınlığı elde edinceye dek çalışmaya devam edeceğimizi beyan ediyoruz.
Adana Barosu
Adıyaman Barosu
Afyonkarahisar Barosu
Ağrı Barosu
Aksaray Barosu
Amasya Barosu
Ankara Barosu
Antalya Barosu
Ardahan Barosu
Artvin Barosu
Aydın Barosu
Balıkesir Barosu
Bartın Barosu
Batman Barosu
Bilecik Barosu
Bitlis Barosu
Burdur Barosu
Bursa Barosu
Çanakkale Barosu
Çankırı Barosu
Çorum Barosu
Diyarbakır Barosu
Düzce Barosu
Edirne Barosu
Elazığ Barosu
Erzurum Barosu
Eskişehir Barosu
Gaziantep Barosu
Giresun Barosu
Gümüşhane Barosu
Hakkari Barosu
Iğdır Barosu
Isparta Barosu
İstanbul Barosu
İzmir Barosu
Kahramanmaraş Barosu
Karabük Barosu
Karaman Barosu
Kars Barosu
Kastamonu Barosu
Kayseri Barosu
Kırıkkale Barosu
Kırklareli Barosu
Kilis Barosu
Kocaeli Barosu
Konya Barosu
Kütahya Barosu
Malatya Barosu
Mardin Barosu
Mersin Barosu
Muğla Barosu
Muş Barosu
Niğde Barosu
Ordu Barosu
Osmaniye Barosu
Rize Barosu
Sakarya Barosu
Samsun Barosu
Siirt Barosu
Sinop Barosu
Şanlıurfa Barosu
Şırnak Barosu
Tokat Barosu
Trabzon Barosu
Tunceli Barosu
Uşak Barosu
Van Barosu
Yozgat Barosu
Zonguldak Barosu